*
اثربخشی فعالیت تبلیغاتی
*
*
*
۳-۲-۱ تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش:
الف: تعاملات اجتماعی: این متغیر در این پژوهش با توجه به گویه های زیر مورد اندازه گیری و سنجش قرار گرفته است:
- گفتگو با افراد خانواده
- تعامل شما با دوستان و آشنایان
- گفتگو با همکاران
ب: لذت ادراک شده: این متغیر در این پژوهش با توجه به گویه های زیر مورد اندازه گیری و سنجش قرار گرفته است:
- استفاده از رسانه برای کسب اطلاعات و دانش
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
- استفاده از رسانه برای تماشا کردن تبلیغات محصولات و خدمات
- استفاده از رسانه به منظور دیدن اقدامات بازاریابی یک بانک
پ: سودمندی ادراک شده: این متغیر در این پژوهش با توجه به گویه های زیر مورد اندازه گیری و سنجش قرار گرفته است:
- کسب اطلاعات زیاد در زمان کوتاه
- دسترسی با کمترین هزینه
- همگانی بودن رسانه هایی مانند
ت: کنترل رفتاری ادراک شده: این متغیر در این پژوهش با توجه به گویه های زیر مورد اندازه گیری و سنجش قرار گرفته است:
- کنترل داشتن بر اعمال و افکار رسانه ای
- یادگیری و افزایش مهارتهای رسانه ای
- امتحان ابزارها و روش های جدید رسانه ای
چ: عادت رسانه ای مشتریان: این متغیر در این پژوهش با توجه به گویه های زیر مورد اندازه گیری و سنجش قرار گرفته است:
- اختصاص وقت روزانه به تلویزیون و روزنامه
- اختصاص وقت روزانه به رادیو و مجلات
ح: هنجارهای ذهنی: این متغیر در این پژوهش با توجه به گویه های زیر مورد اندازه گیری و سنجش قرار گرفته است:
- تأثیر دوستان، آشنایان و همکاران
- تأثیر گروه های مرجع
- تأثیر اطلاعات و باورهای گذشته
خ: وابستگی روانی به تبلیغات رسانهای: این متغیر در این پژوهش با توجه به گویه های زیر مورد اندازه گیری و سنجش قرار گرفته است:
- احساس داشتن بهره و لذت کافی از رسانه
- احساس از راحت تر بودن رسانه نسبت به دیگر وسایل آگاهی دهنده
- احساس کسب دانش بیشتر از طریق رسانه
ع: اثربخشی فعالیت های تبلیغاتی: این متغیر در این پژوهش با توجه به گویه های زیر مورد اندازه گیری و سنجش قرار گرفته است:
- ترغیب به سپرده گذاری از طریق فعالیت های تبلیغاتی بانک در رسانه
- تمایل به سپرده گذاری از طریق فعالیت های تبلیغاتی بانک در رسانه
- سپرده گذاری در بانک از طریق فعالیت های تبلیغاتی بانک در رسانه
۳-۳ جامعه آماری
جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان شعب بانک رفاه شهر کرمانشاه تشکیل می دهند. تعداد جامعه آماری مشتریان شعب بانک رفاه ۴۰۰۰۰ نفر در نظر گرفته شد. که این تعداد از طریق آمار شعب بانک بدست آمده است.
۳-۴ تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری
از روش تصادفی طبقهای ساده برای نمونه گیری استفاده شده است. به این صورت که ابتدا مشتریان بر حسب نوع سرمایه گذاری و پس انداز در شعب بانک طبقه بندی شده و سپس از هر طبقه، نمونه آماری انتخاب شد، که به شرح جدول ۳-۲ می باشد. همچنین برای تعیین حجم نمونه از روش و فرمول کوکران استفاده شده است.