۱-۳- اهداف تحقیق
۱-۳-۱- هدف آرمانی
ارتقاء عملکرد و اثر بخشی سازمانی اداره کل آموزش و پرورش بواسطه کنترل مقاومت کارکنان در برابر تغییرات سازمانی
۱-۳-۲-هدف کلی(اصلی)
تعیین میزان تاثیر ارتباطات درون سازمانی بر واکنش کارکنان در برابر تغییر در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز
۱-۳-۳- اهداف ویژه
-
- تعیین میزان تاثیر ارتباط درون سازمانی بر واکنش کارکنان در برابر تغییر سازمانی،
-
- تعیین میزان تاثیر مشارکت سازمانی بر واکنش کارکنان در برابر تغییر سازمانی،
-
- تعیین میزان تاثیر هماهنگی سازمانی بر واکنش کارکنان در برابر تغییر،
-
- تعیین میزان ارتباطات بر واکنش کارکنان در برابر تغییر سازمانی
۱-۴- فرضیه های تحقیق
۱-۴-۱- فرضیه اصلی
-
- ارتباطات درون سازمانی بر واکنش کارکنان در برابر تغییر سازمانی موثر است.
۱-۴-۲-فرضیات فرعی
-
- مشارکت سازمانی بر واکنش کارکنان در برابر تغییر سازمانی موثر است.
-
- هماهنگی سازمانی بر واکنش کارکنان در برابر تغییر سازمانی موثر است.
-
- ارتباطات بر واکنش کارکنان در برابر تغییر سازمانی موثر است.
۱-۵- سوالات تحقیق
۱-۵-۱- سوال اصلی تحقیق
-
- تاثیر ارتباط درون سازمانی بر واکنش کارکنان در برابر تغییر سازمانی چگونه است؟
۱-۵-۲-سوالات فرعی:
-
- تاثیر مشارکت سازمانی بر واکنش کارکنان در برابر تغییر سازمانی چگونه است؟.
-
- تاثیر هماهنگی سازمانی بر واکنش کارکنان در برابر تغییر سازمانی چگونه است؟.
-
- تاثیر ارتباطات بر واکنش کارکنان در برابر تغییر سازمانی چگونه است؟.
۱-۶- مدل مفهومی تحقیق
شکل شماره۱-۱: مدل مفهومی پژوهش(تانگ و گائو، ۲۰۱۲).
۱-۷- روش شناسی تحقیق
پژوهش حاضر بر اساس هدف یک پژوهش «کاربردی» است. پژوهش حاضر، از حیث روش از نوع پژوهشهای «توصیفی» از نوع پژوهشهای «پیمایشی» است و با توجه به اینکه روابط همزمان میان متغیرها بررسی میشود از نوع پژوهشهای «همبستگی» نیز میباشد.
۱-۸- روش گردآوری داده ها و ابزار جمع آوری داده ها
از روش کتابخانهای برای استخراج مطالب استفاده شده و از روش میدانی جهت جمعآوری داده های آماری از نمونه مورد مطالعه استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات در روش کتابخانهای فیش برداری و در روش میدانی، پرسشنامه میباشد. پرسشنامه پژوهش از مطالعات گذشته استخراج شده و مورد استفاده قرار میگیرد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۱-۹- جامعه آماری و روش نمونه گیری وحجم نمونه
جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارکنان اداره کل اموزش و پرورش استان البرز می باشد که بر اساس استعلام از واحد مربوطه تعداد کل کارکنان برابر با ۶۰۰ نفر می باشند. جهت تعیین حجم نمونه از جدول مورگان و همکاران استفاده شده است. که بر اساس جدول نامبرده تعداد افراد نمونه ۲۳۴ نفر انتخاب شده است. بعد از انتخاب نمونه جهت توزیع پرسشنامه ها، از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شده است.
۱-۱۰- قلمرو تحقیق
۱-۱۰-۱- قلمرو موضوعی
قلمرو موضوعی تحقیق حاضر حوزه مدیریت منابع انسانی است.
۱-۱۰-۲-قلمرو مکانی
قلمرو مکانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز می باشد.
۱-۱۰-۳- قلمرو زمانی
پژوهش حاضر اردیبهشت ماه ۹۳ شروع و شهریور ماه ۹۳ پایان یافته است.
۱-۱۱- روش و ابزار تحلیل
برای تحلیل داده ها از روش های آماری پارامتریک و ناپارامتریک استفاده شده است. در این تحقیق به منظور توصیف داده ها از آمار توصیفی و به منظور تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق از آمار استنباطی و از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. برای این منظور از دو نرم افزار Spss و Amos استفاده می شود.