درجدول شماره ۴-۱۳ تفاوت بین ابعاد ارزیابی کیفیت ارائه خدمات در بین گروههای با مدت ارتباط متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است. از آنجا که sig همه مولفهها کمتر از ۵% میباشد لذا با اطمینان ۹۵% میتوان حکم داد که وضعیت این ابعاد در بین گروههای با مدت ارتباط متفاوت با یکدیگر یکسان نیست و تفاوت وجود دارد.
بعد فیزیکی: همانطور که در جدول شماره ۴-۱۳ در آزمون کروسکال والیس نشان میدهد بعد وضعیت فیزیکی از نظر گروه با مدت ارتباط بیش از ۳ سال نسبت به سایر گروه ها از کیفیت بیشتری برخوردار است، زیرا بیشترین میانگین رتبه را با میزان ۳۹/۱۸۷ بخود اختصاص داده اند و گروه با مدت ارتباط ۲ سال، کمترین میانگین رتبه را با میزان ۸۶/۱۱۷ بخود اختصاص داده اند و بعبارتی برای گروه بامدت ارتباط ۲ سال وضعیت بعد فیزیکی دفاتر پیشخوان نسبت به سایر گروههااز کیفیت کمتری برخوردار است.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
بعد اعتبار:همانطور که در جدول شماره ۴-۱۳ در آزمون کروسکال والیس نشان میدهد بعد وضعیت اعتبار از نظر گروه با مدت ارتباط بیش از ۳ سال نسبت به سایر گروهها از کیفیت بیشتری برخوردار است، زیرا بیشترین میانگین رتبه را با میزان ۲۸/۱۹۱ بخود اختصاص دادهاند و گروه با مدت ارتباط ۲ سال، کمترین میانگین رتبه را با میزان ۴۲/۱۲۴ بخود اختصاص داده اند و بعبارتی برای گروه بامدت ارتباط ۲ سال وضعیت بعد اعتبار دفاتر پیشخوان نسبت به سایر گروهها از کیفیت کمتری برخوردار است.
بعد پاسخگویی: همانطور که در جدول شماره ۴-۱۳ در آزمون کروسکال والیس نشان میدهد بعد وضعیت پاسخگویی از نظر گروه با مدت ارتباط بیش از ۳ سال نسبت به سایر گروهها از کیفیت بیشتری برخوردار است، زیرا بیشترین میانگین رتبه را با میزان ۸۶/۱۸۹ بخود اختصاص دادهاند و گروه با مدت ارتباط ۲ سال، کمترین میانگین رتبه را با میزان ۵۹/۱۱۷ بخود اختصاص دادهاند و بعبارتی برای گروه بامدت ارتباط ۲ سال وضعیت بعد پاسخگویی دفاتر پیشخوان نسبت به سایر گروهها از کیفیت کمتری برخوردار است.
بعد تضمین: همانطور که در جدول شماره ۴-۱۳ در آزمون کروسکال والیس نشان میدهد بعد وضعیت تضمین از نظر گروه با مدت ارتباط بیش از ۳ سال نسبت به سایر گروهها از کیفیت بیشتری برخوردار است، زیرا بیشترین میانگین رتبه را با میزان ۵۴/۱۹۰ بخود اختصاص داده اند و گروه با مدت ارتباط ۲ سال، کمترین میانگین رتبه را با میزان ۲۶/۱۱۶ بخود اختصاص داده اند و بعبارتی برای گروه بامدت ارتباط ۲ سال وضعیت بعد تضمین دفاتر پیشخوان نسبت به سایر گروههااز کیفیت کمتری برخوردار است.
بعد همدلی: همانطور که در جدول شماره ۴-۱۳ در آزمون کروسکال والیس نشان میدهد بعد وضعیت همدلی از نظر گروه با مدت ارتباط بیش از ۳ سال نسبت به سایر گروه ها از کیفیت بیشتری برخوردار است، زیرا بیشترین میانگین رتبه را با میزان ۷۸/۱۸۴ بخود اختصاص دادهاند و گروه با مدت ارتباط ۲ سال، کمترین میانگین رتبه را با میزان ۷۸/۱۱۹ بخود اختصاص دادهاند و بعبارتی برای گروه بامدت ارتباط ۲ سال وضعیت بعد همدلی دفاتر پیشخوان نسبت به سایر گروهها از کیفیت کمتری برخوردار است.
۴-۶-آزمون فریدمن به منظور تعیین میانگین رتبه ابعاد
تعداد
۳۱۰
درجه آزادی
۴
Sigسطح معنی داری
.۰۰۰
برای رتبهبندی ابعاد از آزمون میانگین رتبه فرید من استفاده میشود و با توجه به جدول شماره ۴-۱۴چون sig کمتر از ۵% میباشد لذا با اطمینان ۹۵% می توان حکم داد که بین ابعاد تفاوت در میانگین رتبه وجود دارد و با توجه به محاسبات آزمون و همانطور که در جدول شماره ۴-۱۳ مشاهده میگردد بعد تضمین با میانگین۳۶/۳ بیشترین رتبه و بعد اعتبار با میانگین ۴۷/۲ کمترین رتبه را دارد.
جدول (۴-۱۴) آزمون فریدمن
ابعاد ارزیابی کیفیت ارائه خدمات
میانگین رتبه
رتبه
تضمین
۳٫۳۶
۱
همدلی
۳٫۱۶
۲
فیزیکی
۳٫۱۳
۳