۴٫ریسکهای مربوط به قرارداد و موارد حقوقی در برونسپاری شفاف نیست.
۳٫۳۰
۳
۱۳٫۱۸
۵٫کیفیت خدمات پیمانکاران و یا ارائهکنندگان محصولات در حد انتظارات نیست.
۳٫۱۵
۳
۱۲٫۴۸
۶٫هزینههای پنهان و اضافی شناسایی نشده در برونسپاری وجود دارد.
۳٫۷۰
۴
۱۶٫۷۴
۷٫ریسکهای محیطی برونسپاری فرآیندها قابلاندازهگیری نیست.
۳٫۲۱
۳
۱۲٫۲۶
۸٫انتظارات ذینفعان از خدمات شهری همواره رو به افزایش است
۴٫۴۸
۵
۲۳٫۹۸
۴-۴- تجزیهوتحلیل دادههای حاصل از دور دوم
پاسخهای مرحله اول مبنایی برای ایجاد سؤالها در پرسشنامه مرحله دوم است. با توجه به اهداف تحقیق، محقق ممکن است کانون توجه پژوهش را هدایت کرده یا از طریق نظرات مشارکتکنندگان هدایت شود. اگر مرحله اول ایجاد لیستی از عوامل باشد در دور دوم این لیست اصلاح و تعدیل میشود. مشارکتکنندگان در این دور فرصت دارند تا پاسخهای مرحله اول خود را بازبینی نموده و با توجه به پاسخ سایر مشارکتکنندگان، میتوانند پاسخهای مرحله اول خود را تغییر دهند. رتبهبندی و درجهبندی خروجیهای مرحله اول عمل متعارفی است. بازبینی مداوم از طریق فرایند دلفی برای بهبود پایایی نتایج بسیار حیاتی است و باید در طرح تحقیق موردتوجه قرار گیرد. در این مرحله اگر سؤال تحقیق پاسخ داده شود (اگر اجماع به دست آید، اشباع تئوریک حاصل شود و یا اطلاعات کافی مبادله شود) فرایند دلفی متوقف خواهد شد. در غیر این صورت فرایند دلفی در دورههای بعدی ادامه خواهد یافت. (آدلر و زیگلیو، ۱۹۹۶)
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
پرسشنامه دور دوم دلفی با توجه به نتایج بهدستآمده از پرسشنامه دور اول طراحی گردید با توجه به قواعد بیانشده دلفی، شاخصها ارزیابیشده درنهایت مشخص گردید که کل شاخصهای ارائهشده در دور اول میانگین لازم را برای حضور دور دوم دلفی به دست آوردند. با توجه به شاخصهای معرفیشده توسط اعضای پانل در دور اول، پرسشنامه دور دوم درمجموع شامل: چهار بعد (متغیر) اصلی شامل ۱- متغیر نقاط قوت (شامل ۱۲ شاخص)، ۲- متغیر نقاط ضعف (شامل ۲۰ شاخص)، ۳- متغیر فرصتها (شامل ۱۸ شاخص) و ۴- متغیر تهدیدها (شامل ۸ شاخص) که ۳۲ شاخص مربوط به متغیر عوامل درونی و ۲۶ شاخص مربوط به متغیر عوامل بیرونی بودند برای ۳۰ نفر شرکتکننده در دور اول دلفی پرسشنامهها ارسال گردید و درمجموع ۳۰ پرسشنامه جمع آوری گردید. در این مرحله نیز برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی استفاده گردید. تحلیل نتایج دور دوم دلفی نشان داد که تمام شاخصهای طراحی شده بهجز شاخص ۹ با عنوان «کاهش محسوس هزینههای سازمانی پس از اجرای برونسپاری در برخی از فعالیتهای سازمان درگذشته» که میانگین آن کمتر از ۳ را حائز شده بود را برای دور سوم به دست آوردند. در این میان همچون دور اول درمجموع، در بعد نقاط قوت: شاخص حمایت همهجانبه مجموعه مدیریت عالی سازمان از اجرای برنامههای برونسپاری.با میانگین ۲۳/۴، در بعد نقاط ضعف: شاخص نبود یک پایگاه اطلاعاتی جامع برای بازخورد و ارزیابی عملکرد فعالیتهای برونسپاری شده قبلی در سازمان با میانگین ۲۷/۴، در بعد فرصتها: شاخصهای آمادگی و تمایل بخش خصوصی برای مشارکت با سازمان در حوزه خدمات شهری (توسعه و نگهداری فضای سبز - مدیریت پسماند)؛ و آمادگی و تمایل بخش خصوصی برای مشارکت با سازمان در حوزه خدمات فنی، مهندسی با میانگین ۳۰/۴ و در بعد تهدیدها: اندک بودن شرکتهای طرف قرارداد در برخی از فعالیتهای قابل برونسپاری سازمان، لذا محدودیت در انتخاب گزینه مناسب در این فعالیتها با میانگین ۹۰/۳، از اولویت بالاتری نسبت به بقیه شاخصها در این بعد برخوردار بوده است.
نتایج تحلیل انحراف معیار شاخصها در این روز نشان داد که درمجموع میزان پراکندگی پاسخها کاهش پیدا نموده و اجماع میان پاسخگویان افزایش پیداکرده است. علاوه بر این با توجه به اینکه پاسخگویان شاخص دیگری را جهت حضور در مدل پیشنهاد ننمودند به نظر اشباع تئوریک نیز تااندازهای کافی حاصلشده است باوجوداین در دور سوم، مجدداً شاخصهای بهجز شاخص ۹ از دیدگاه پاسخگویان مورد آزمون قرار گرفت. درنهایت نتایج تحلیل کلی شاخصها دور دوم در جدول (۴-۳)نشان دادهشده است.
جدول ۴-۳: نتایج بهدستآمده از تحلیل پرسشنامه دور دوم
شاخص (نقاط قوت)
میانگین
میانه
رتبه
۱٫حمایت همهجانبه مجموعه مدیریت عالی سازمان از اجرای برنامههای برونسپاری.