۴-۲)یافته های توصیفی تحقیق ………………………………………………………………………………………………. ۴۲
۴-۲-۱)توصیف وضعیت سنی گروه مطالعه ……………………………………………………………………………… ۴۲
۴-۲-۲)توصیف جنسیت گروه مورد مطالعه ……………………………………………………………………………… ۴۳
۴-۲-۳)توصیف وضعیت تحصیلات گروه مورد مطالعه ……………………………………………………………… ۴۳
۴-۲-۴)توصیف وضعیت شغلی گروه مورد مطالعه …………………………………………………………………….. ۴۴
۴-۲-۵)توصیف وضعیت درآمد گروه مورد مطالعه ……………………………………………………………………. ۴۵
۴-۲-۶)توصیف وضعیت برآورد افراد از آمادگی جسمانی خود برای انجام دوچرخه سواری……… …….. ۴۵
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۲-۷)توصیف میزان مالکیت دوچرخه شخصی گروه مورد مطالعه ……………………………………………… ۴۶
۴-۲-۸)توصیف وضعیت توان خرید دوچرخه …………………………………………………………………………… ۴۷
۴-۲-۹)توصیف وضعیت علاقه مندی افراد به انجام دوچرخه سواری …………………………………………….. ۴۸
۴-۲-۱۰) وضعیت استقبال پاسخ دهندگان در صورت راه اندازی ایستگاه ها……………………………………. ۴۸
۴-۲-۱۱) توصیف نظر پاسخ دهندگان در مورد تاثیر برنامه ریزی های دولت …………………………………. ۴۹
۴-۳)تحلیل عاملی ………………………………………………………………………………………………………………… ۴۹
۴-۴)آزمون فرضیه تحقیق ……………………………………………………………………………………………………… ۵۶
پنجم-بحث و نتیجه گیری
۵-۱)مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۳
۵-۲)خلاصه تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………… ۶۳
۵-۳)بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………. ۶۵
۵-۴)پیشنهادات برخاسته از تحقیق …………………………………………………………………………………………. ۶۹
۵-۵)پیشنهادات برای تحقیقات آینده ……………………………………………………………………………………… ۷۰
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول ۲-۱) سهم شیوه های مختلف حمل و نقل در برخی کشورهی دنیا در سال ۲۰۰۵ میلادی بر ……. ۱۸
جدول ۲-۲) مقایسه اثرات محیطی انوع حمل ونقل ……………………………………………………………………. ۱۹
جدول ۲-۳) سهم اهداف مختلف در برنامه های کلی توسعه دوچرخه سواری کشورهای مختلف ……… ۳۱
جدول ۴-۱) توزیع افراد بر اساس تحصیلات …………………………………………………………………………… ۴۳
جدول ۴-۲) توزیع افراد بر اساس وضعیت درآمد بر حسب تومان ……………………………………………….. ۴۵
جدول ۴-۳) وضعیت استقبال پاسخ دهندگان در صورت راه اندازی ایستگاه ها……………………………….. ۴۸
جدول ۴-۴) آزمون کیزر-می یر-الکین …………………………………………………………………………………. ۴۹
جدول ۴-۵) آزمون بارتلت ………………………………………………………………………………………………….. ۵۰
جدول ۴-۶)جدول اشتراکات ………………………………………………………………………………………………. ۵۱
جدول ۴-۷) اشتراکات مربوط به سوالات نهایی پس از حذف سوالات با مقدار اشتراک………………….. ۵۲
جدول ۴-۸) نتایج واریانس های تشریح شده …………………………………………………………………………….. ۵۳
جدول ۴-۹) بارهای عاملی هریک از گویه ها در عامل های باقی مانده با چرخش …………………………… ۵۵
جدول ۴-۱۰) نتایج آزمون واریانس یک طرفه در مورد بررسی اختلاف بین عوامل موثر………………….. ۵۶
جدول ۴-۱۱) نتایج آزمون تعقیبی LSD در مورد مشخص کردن محل اختلاف ها …………………………… ۵۷
جدول ۴-۱۲) نتایج مربوط به رتبه بندی عوامل موثر بر توسعه دوچرخه سواری در شهر کرمان…………… ۵۷
جدول ۴-۱۳) اولویت بندی موارد مربوط به عوامل ایمنی……………………………………………………………. ۵۸
جدول ۴-۱۴) اولویت بندی موارد مربوط به عوامل تحریکی……………………………………………………..۵۹
جدول ۴-۱۵)اولویت بندی موارد مربوط به عوامل امکاناتی-تسهیلاتی…………………………………….. ۶۰
فهرست نمودار
عنوان صفحه
نمودار ۴-۱) توزیع افراد بر اساس سن …………………………………………………………………………………… ۴۲
نمودار ۴-۲) توزیع افراد بر اساس جنسیت ……………………………………………………………………………….. ۴۳
نمودار ۴-۳) توزیع افراد بر اساس وضعیت شغلی………………………………………………………………………. ۴۴
نمودار ۴-۴) توزیع افراد بر اساس میزان برآورد آمادگی جسمانی ……………………………………………….. ۴۵
نمودار ۴-۵) توزیع وضعیت توان خرید دوچرخه ……………………………………………………………………… ۴۷
نمودار ۴-۶) توزیع وضعیت علاقه مندی افراد به انجام دوچرخه سواری………………………………………… ۴۸
نمودار ۴-۷) نظر پاسخ دهندگان در مورد تاثیر برنامه ریزی های دولت در ناجام یا عدم انجام …………… ۴۹
نمودار ۴-۸) نمودار اسکری و مقادیر ویژه عامل های استخراجی…………………………………………………. ۵۰
فصل اول
کلیات تحقیق
دوچرخه، پاد زهر؛ زهر چرخ است
دکتر طهمورث نورایی
۱-۱)مقدمه
اختراع اتومبیل و پیشرفت صنعت یا به عبارتی دیگر انقلاب صنعتی در قرن نوزدهم میلادی، یکی از نقاط عطف زندگی بشری بوده و پس از این اختراع دگرگونی هایی در همه جنبه های زندگی انسان حاصل گردیده است. اختراع اتومبیل و ورود آن به شهرها در جنبه های مختلف زندگی شهری نقش به سزایی داشته و با افزایش سرعت جا به جایی در شهرها، چهره ای دگرگون از شهرها پدیدار ساخته و بر همه کارکردهای شهری به نحوی تاثیر گذار بوده است. به علاوه ترویج و افزایش سیستم های حمل و نقل موتوری در شهرها، علاوه بر مصرف انرژی های تجدید ناپذیر باعث آلودگی محیط زیست شده، سلامت و نشاط افراد را تهدید می کند(احمدی و حبیب،۱۳۸۵).