با توجه به اطلاعات جدول (۴-۳۴) می توان دریافت که مدل از برازش بسیار خوبی برخوردار است و نیز با توجه به جدول (۴-۳۵) و ضریب رگرسیونی و مقادیر بحرانی تمامی فرضیه های پژوهش در سطح اطمینان ۹۵% تایید می شوند.
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
-
- خلاصه بحث
-
- یافته های توصیفی
-
- یافته های استنباطی
-
- محدودیت های تحقیق
-
- پیشنهاد های پژوهش
-
-
-
- پیشنهادات برای تحقیقات آتی
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
-
خلاصه بحث
در پایان هر فعالیت تحقیقی، محقق با توجه به فرضیات آزمون شده و رد یا قبول فرضیات باید نتایج کار را ارائه نماید. نتایج حاصل از فرضیات نیز پایه هایی هستند که پیشنهادات بر اساس آن شکل می گیرد. بنابراین یکی از قسمت های مهم تحقیق که در واقع می تواند راهی برای تبدیل نظریات به عمل برای موفقیت در آینده باشد، نتیجه گیری های صحیح و پیشنهادات مربوط و مناسب است. نتیجه گیری هایی که بر اساس تحلیل های صحیح بر پا شده باشد، می تواند مشکلات موجود بر سر راه را که تحقیق به آن منظور طراحی شده بود را مرتفع کند. در فصل گذشته به توصیف جداول آماری و نیز تجزیه وتحلیل داده ها و آزمون فرضیات پرداخته شد و حال در این فصل ضمن ارائه خلاصه ای از تحقیق، به بررسی و تجزیه و تحلیل نهایی فرضیات پرداخته شده است تا براساس آن نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات شود. سپس محدودیت های پژوهش مورد توجه قرار می گیرند. نهایتا در خاتمه این فصل، ضمن بیان پیشنهادهای کاربردی به مسئولین ذیربط جهت درک هر چه بیشتر مسائل و مشکلات اقتصادی و اطلاع از زیر ساخت های مورد نیاز به منظور تدوین هر چه بهتر برنامه ها و استراتژی های خرد و کلان ارائه شده است.
عنوان پژوهش
-
- بررسی عملکرد سیستم جامع یکنواخت کالا در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی
اهداف پژوهش
-
- بررسی تأثیر استفاده از سیستم جامع یکنواخت کالا بر فرایند تهیه و تدارک کالا در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی
-
- بررسی تأثیر استفاده از سیستم جامع یکنواخت کالا، بر رضایتمندی کاربران آن در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی
-
- بررسی فرایند تهیه و تدارک کالا بواسطه سیستم جامع یکنواخت کالا بر رضایتمندی کاربران در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی
فرضیات تحقیق
-
- سیستم جامع یکنواخت کالا، بر فرایند تهیه و تدارکات کالا تاثیر دارد.
-
- سیستم جامع یکنواخت کالا، بر رضایتمندی کاربران تاثیر دارد.
-
- فرایند تهیه و تدارکات کالا بواسطه سیستم جامع یکنواخت کالا، بر رضایتمندی کاربران تاثیر دارد.
روش تحقیق این پژوهش، علی- مقایسه ای و ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه است. جامعه آماری شامل کاربران فعال سیستم جامع یکنواخت کالا شاغل در مدیریت بازرگانی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی می باشند که با توجه به آمار ارائه شده از اداره مقررات و روش های بازرگانی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، تعداد ۱۰۹ نفر می باشند. نمونه مورد مطالعه با توجه به جامعه آماری محدود، ۸۵ نفر به صورت تصادفی انتخاب شده است. داده های بدست آمده، پس از تکمیل پرسشنامه ها، با بهره گرفتن از نرم افزار ۱۹pssS وAmos نسخه ۲۰ تجزیه و تحلیل شد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام شده است.
یافته های توصیفی
توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن و جنس
یافته های پژوهش نشان می دهد که نسبت پاسخگویان مردان (۹۲٫۹ درصد) و زنان (۷٫۱ درصد) می باشد. از نظر سنی هیچ پاسخگویی در گروه سنی کمتر از ۲۵ سال وجود ندارد. ۶۰ درصد از پاسخگویان در گروه سنی ۲۶ تا ۳۵ سال، ۳۰٫۶ درصد از پاسخگویان در گروه سنی ۳۶ تا ۴۵ سال، ۹٫۴ درصد از پاسخگویان هم در گروه سنی بیش از ۴۶ سال قرار دارند. لذا بیشترین پاسخگویان (۶۰ درصد) در گروه سنی بین ۲۶ تا ۳۵ سال قرار دارند.
توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سطح تحصیلات
از نظر میزان تحصیلات، ۴٫۷ درصد از پاسخگویان دارای تحصیلات فوق دیپلم، ۶۴٫۷ درصد از پاسخگویان دارای تحصیلات کارشناسی، ۳۰٫۶ درصد هم دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر هستند. همچنین همان گونه که توزیع فراوانی میزان تحصیلات نشان می دهد، بیشترین پاسخگویان میزان تحصیلات خود را در گروه کارشناسی(۶۴٫۷ درصد) اعلام نموده اند و کمترین تعداد نمونه در گروه فوق دیپلم (۴٫۷ درصد) قرار گرفته اند.
توزیع فراوانی پاسخگویان را بر حسب میزان سابقه کار
از نظر میزان سابقه کار، ۳٫۵ درصد از پاسخگویان تا ۵ سال، ۴۴٫۷ درصد از پاسخگویان بین ۶ تا ۱۰ سال، ۴۰ درصد از پاسخگویان بین ۱۱ تا ۱۵ سال، ۳٫۵ درصد از پاسخگویان بین ۱۶ تا ۲۰ سال و ۸٫۲ درصد هم بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند. بنابراین همان گونه که توزیع فراوانی میزان سابقه کار نشان می دهد، بیشترین پاسخگویان در گروه ۶ تا ۱۰ سال سابقه کار (۴۴٫۷ درصد) قرار دارند و کمترین تعداد نمونه در گروه های تا ۵ سال و ۱۶ تا ۲۰ سال سابقه کار (۳٫۵ درصد) قرار گرفته اند.
توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گویه های مربوط به سیستم جامع یکنواخت کالا
توزیع فراوانی مربوط به گویه های سیستم جامع یکنواخت کالا را در میان پاسخگویان نشان می دهد که کمترین فراوانی یک به گزینه کاملا” موافقم در گویه های (۲- سیستم جامع یکنواخت کالا، فرایند تهیه و تدارکات کالا را بهبود بخشیده است و ۳- بهبود فرایند تهیه و تدارک کالا، در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بصورت مستمر پیگیری می شود و ۴- سیستم جامع یکنواخت کالا، به خوبی زنجیره تامین کالا را مدیریت می کند.) مربوط می شود. بیشترین فراوانی ۴۶ به گزینه مخالفم در گویه (۲- سیستم جامع یکنواخت کالا، فرایند تهیه و تدارکات کالا را بهبود بخشیده است.) اختصاص دارد که ۵۴٫۱ درصد این گزینه را انتخاب کردند.
توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گویه های مربوط به رضایتمندی کاربران
توزیع فراوانی گویه های مربوط به میزان رضایتمندی کاربران را در میان پاسخگویان نشان می دهد که کمترین فراوانی یک به گزینه کاملا” موافقم در گویه (۵- استفاده از سیستم جامع یکنواخت کالا، حجم مکاتبات اداری را کاهش داده است) و همچنین فراوانی یک به گزینه کاملا” موافقم در گویه (۹-قطعی ارتباط با سیستم جامع یکنواخت کالا، به ندرت اتفاق می افتد.) مربوط می شود. بیشترین فراوانی ۵۸ نیز به گزینه موافقم در گویه (۸- در سیستم جامع یکنواخت کالا، سطح دسترسی هر کاربر به درستی تعریف شده است) اختصاص دارد که ۶۸٫۲ درصد این گزینه را انتخاب کردند.
توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گویه های مربوط به فرایند تهیه و تدارک کالا
توزیع فراوانی گویه های مربوط به فرایند تهیه و تدارک کالا را در میان پاسخگویان نشان می دهد که کمترین فراوانی یک به گزینه موافقم در گویه (۱۴- دوره زمانی دریافت کد طبقه بندی کالا، کوتاهتر شده است.) و همچنین فراوانی یک به گزینه کاملا” موافقم در گویه های (۱۶- سیستم جامع یکنواخت کالا، زمان جستجو برای پیدا کردن کالا در انبار را کاهش داده است و ۱۹- کدگذاری و طبقه بندی کالاها، با دقت انجام می شود و ۲۴- سوابق خرید فروشندگان، در سیستم جامع یکنواخت کالا وجود دارد و۲۵- در سیستم جامع یکنواخت کالا، اطلاعات خرید هر قلم از کالا در یک مسیر مشخص متمرکز است و پراکندگی زیادی ندارد. ) مربوط می شود. بیشترین فراوانی ۶۰ نیز به گزینه مخالفم در گویه (۱۴- دوره زمانی دریافت کد طبقه بندی کالا، کوتاهتر شده است.) اختصاص دارد که ۷۰٫۶ درصد این گزینه را انتخاب کردند.
یافته های استنباطی
الف) نتیجه گیری از فرضیات تحقیق
فرضیه اول: