مدل
ضریب استاندارد نشده
ضریب استاندارد شده
T
آزمون
معناداری
B
انحراف استاندارد
Beta
۱
(ثابت)
۳۳۱/۵۴
۱۷۰/۱۳
۱۲۵/۴
.۰۰۰
مدرسه محوری
۹۲۰/
۰۶۷/
۷۴۶/
۷۹۶/۱۳
.۰۰۰
A متغر وابسته : توسعه حرفه ای
با توجه به اینکه همبستگی بین مدیریت مدرسه محور با توسعه حرفه ای مدیران ودبیران با شدت همبستگی قوی ومستقیم مشخص گردید معنی دار شدن F در جدول فوق (F=190.345, df=1, 152, p=0.000<0.05) نشان می دهد که رابطه خطی بین متغیر وابسته و متغیرهای پیش بین وجود دارد وبا توجه به اینکه مقدار استقلال خطاها در آزمون دوربین واتسون برابر۱٫۷۷۷ می باشد ولذا با توجه به شرط استقلال خطاها جهت استفاده از آزمون رگرسیون بین ۱٫۵ و۲٫۵ می باشد شرط استقلال خطاها برقرار است. بنابراین رگرسیون معتبر است. ولذا برای پیش بینی متغیر وابسته (توسعه حرفه ای ) از روی متغیر مستقل (مدیریت مدرسه محوری) از رگرسیون خطی ساده استفاده می گردد ، در جدول فوق R2 (ضریب تبیین) نشان دهنده تبیین متغیر وابسته برحسب متغیر پیش بین است. مقدار ۰٫۵۵۶ = R2 نشان می دهد که حدود ۵۵٫۶ درصد از واریانس متغیر وابسته توسعه حرفه ای از واریانس متغیر پیش بین مدرسه محوری تبیین می شود. با توجه به اعداد و مقادیر به دست آمده در جدول فوق معادله خط رگرسیون به صورت زیر نوشته می شود:
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
توسعه حرفه ای=(مدرسه محوری*۹۲۰/.)+۵۴٫۳۳۱
مطابق جدول بالا، سطوح معنی داری برای متغیر مستقل مدرسه محوری، کوچکتر از ۰٫۰۵ به دست آمده اند، بنابراین، این ضرایب تاثیر معنی داری در معادله رگرسیون دارند. به عبارت دیگر رابطه همبستگی مدیریت مدرسه محوری با توسعه حرفه ای معنی دار است. هم چنین برای ثابت رگرسیون نیز سطح معنی داری کوچکتر از ۰٫۰۵ به دست آمده است که نشان می دهد ثابت رگرسیون نیز تاثیر معنی داری در معادله رگرسیون دارد.
ضریب B برای مدرسه محوری مثبت به دست آمده است که نشان می دهد رابطه بین مدیریت مدرسه محوری با توسعه حرفه ای مستقیم است. به بیان دیگر با افزایش مدیریت مدرسه محوری، توسعه حرفه ای افزایش می یابد. ضریب B نشان می دهد که با افزایش یک واحد مدیریت مدرسه محوری، به اندازه ۰٫۹۲ واحد به توسعه حرفه ای افزوده می شود.
۴-۵-۱۶ فرضیه ۱۵- پیش بینی توسعه حرفه ای مدیران و دبیران از روی مولفه های مدیریت مدرسه محوری.
جداول۴-۲۳: آزمون پیش بینی توسعه حرفه ای مدیران ودبیران از روی مولفه های مدیریت مدرسه محوری
مدل رگرسیون
مدل