عدم تناسب در اصول حقوق شهروندی کتاب های تعلیمات اجتماعی وجود دارد و یک جریان ضعیف اصول حقوق شهروندی در کتاب وجود دارد و در بعضی از پایه ها به آموزش حقوق شهروندی توجه کمی شده است
۳-
جانسون
۲۰۰۹
برای ایجاد عدالت و برابری اجتماعی آموزش حقوق شهروندی در مدارس الزامی است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-
چیان- فان لین
۲۰۰۷
آموزش حقوق شهروندی برای کشور هایی با رسوم کهن فرهنگی که از اجزای آموزش حقوق شهروندی ممانعت میکنند یک روش خوب می باشد و می تواند در آموزش، قانون و برنامه های دانشجویان به صورت رسمی و غیر رسمی گنجانده شود.
۵-
بوسنی و هرزگوین
۲۰۰۴
برنامه های درسی دوره ابتدایی بر ارزش های دموکراتیک و حقوق شهروندی تاکید نمی کنند.
۶-
و لسو
۱۹۹۸
تلاش های مربیان و معلمان در آموزش صلح و
حقوق شهروندی در جلوگیری از تداوم اختلاف و کشمکش( جنگ و صلح) موثر می باشد.
۷-
مقاله ای در کانادا
۱۹۹۹
اصول اساسی حقوق شهروندی مبناهایی هستند که بندرت آموخته می شوند.
فصل سوم:
روش شناسی پژوهش
۳-۱ : مقدمه
هر تحقیق چند بخش را شامل می شود که یکی از بخش های آن روش پژوهش نام دارد. دستیابی به هدف های تحقیق و شناخت علمی آن میسر نخواهد بود، مگر زمانی که با روش درست صورت پذیرد. در واقع تحقیق فرایندی است که از طریق آن درباره ناشناخته ها به جستجو پرداخته و نسبت به آن شناخت لازم بدست می آید. بر این اساس در این فصل روش پژوهش، واحد تحلیل، جامعه ، روش تحلیل داده ها مورد بررسی قرار می گیرد.
۳-۲: روش پژوهش:
این پژوهش از لحاظ ماهیت و موضوع تحقیق، از نوع تحلیل محتوا واز نظر هدف کاربردی می باشد.در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی استفاده شده است، زیرا در پژوهشهای توصیفی، هدف محقق، شرح و بیان آنچه هست میباشد و محقق سعی میکند تا نتایج عینی از موقعیت بدست دهد (سیف نراقی، ۱۳۷۲) و به مطالعه و توصیف پدیدهها و خصایص باتوجه به آنچه که هست میپردازد (نادری، ۱۳۸۶) و برای اینکار از تکنیک تحلیل محتوا استفاده میشود که خود دارای مراحل و فرایند خاص خودش میباشد. و با بهره گرفتن از عناصر و مولفه های موجود در این دیدگاه محتوای دروس مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.
۳-۳ : جامعه ی آماری:
جامعه آماری کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم دوره ابتدایی، چاپ سال ۱۳۹۱ با کد۵/۳۴ ودارای دوازده فصل، بیست و چهار درس و ۱۵۳ صفحه می باشد. علت انتخاب پایه ششم ابتدایی، جدید بودن کتاب و اهمیت این دوره به دلیل گذر از یک مقطع و ورود به مقطع دیگر است.
جدول ۳-۱٫ جامعه آماری کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم
صفحه
عنوان درس