وظایف شغلی
۴٫۹۶
سیاست های سازمانی
۳٫۲۲
=۵۶۲٫۱۹۸
Df=5
Sig=.000
۴-۳-۵-۳- رتبه بندی ابعاد تعهد سازمانی
فرضیههای پژوهش
بین سه بعد مرتبط با تعهد سازمانی در شعب بانک ملی استان مازندارن از نظر اهمیت تفاوت معناداری وجود ندارد H0:
بین سه بعد مرتبط با تعهد سازمانی در شعب بانک ملی استان مازندارن از نظر اهمیت تفاوت معناداری وجود دارد H1:
در جدول ۴-۸ میانگین رتبههای هر بعد و همچنین شاخصهای آماری و آماره ارائه گردیده است. با توجه به خروجی SPSS فقط مقدار عدد معناداری (sig) کمتر از سطح معناداری استاندارد (۵% = ) میباشد. بنابراین فرض ۰H در سطح اطمینان ۹۵% رد میشود. از این رو میتوان گفت از نظر کل نمونه مورد بررسی، سه بعد مرتبط با تعهد سازمانی در شعب بانک ملی استان مازندارن از نظر اهمیت رتبههای یکسانی ندارند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول۴-۸- آزمون فریدمن به منظور اولویت بندی ابعاد مرتبط با تعهد سازمانی
فاکتورها
رتبه ها
تعهد عاطفی
۲٫۴۷
تعهد مستمر
۱٫۵۰
تعهد هنجاری
۲٫۰۲
=۱۳۶٫۱۰۰
Df=2
Sig=.000
۴-۴- جمعبندی و خلاصه فصل چهارم
در این فصل به تشریح نتایج بدست آمده از تحلیل دادهها پرداخته شد. در گام نخست، دادههای جمعیت شناختی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در گام بعدی به وسیله آزمونهای آماری دادهها تحلیل شدند. در این میان، از آزمون میانگین، آزمون همبستگی پیرسون، تحلیل عاملی تأئیدی، مدلسازی معادله ساختاری، و آزمون فریدمن استفاده شده که این امر با بهرهگیری از نرمافزارهایLISREL و SPSS صورت گرفت و نتایج حاصله به صورت جداول و اشکال نشان داده شد.
فصل پنجم
نتیجهگیری و پیشنهادات
۵-۱- مقدمه
در این فصل، به ارزیابی و تفسیر یافتههای حاصل از تحلیل دادهها میپردازیم و نتایج فرضیات تحقیق را مطرح میکنیم و آنها را با تحقیقات گذشته مقایسه میکنیم. همچنین، برای نشان دادن وضعیت فعلی بانک ملی در متغیرهای مورد بررسی، شاخصهای هر یک از چهار متغیر را بصورت جداگانه در ماتریس اهمیت-عملکرد نشان میدهیم و به بحث و نتیجهگیری میپردازیم. علاوه بر این، در این فصل محدودیتهایی که بر سر راه انجام تحقیق قرار داشت عنوان خواهند شد.
۵-۲- بحث و نتیجهگیری