تامین انتظارات مشتری
۱۲۰
۳٫۲۷
۴٫۹۱
۴٫۱۹۹۲
۴۳۹۱۳/۰
کاهش زمان رسیدن محصول به بازار
۱۲۰
۳٫۱۰
۴٫۹۰
۴٫۰۱۷۵
۴۹۰۱۸/۰
خلاقیت ونوآوری
۱۲۰
۲٫۶۰
۵٫۰۰
۴٫۱۵۳۳
۶۲۵۵۰/۰
در ادامه با توجه به جدول(۴-۶) ، به تحلیل توصیفی فرضیه های تحقیق می پردازیم :
۴-۲-۶-۱- تحلیل توصیفی فرضیه شماره ۱
فرضیه اول تحقیق : ارزیابی عملکرد در کاهش زمان انتظار مشتری تاثیر گذار می باشد.
به دلیل این که سوالات پرسشنامه فرضیه فوق الذکر، دارای پنج گزینه برای انتخاب بوده است، میانگین فرضی برای این فرضیه در این مرحله عدد “سه” قرار گرفته است . با توجه به تحلیل توصیفی داده ها در جدول (۴-۶) که میانگین امتیاز مجموع پاسخ های پاسخ دهندگان به سوالات مربوط به این فرضیه بالاتر از۳ (میانگین = ۴٫۰۳) بدست آمده، از اینرو می توان ادعا کرد که ارزیابی عملکرد در کاهش زمان انتظار مشتری تاثیر گذار می باشد.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۴-۲-۶-۲- تحلیل توصیفی فرضیه شماره ۲
فرضیه دوم تحقیق: ارزیابی عملکرد در کاهش هزینه ها تاثیر گذار می باشد.
به دلیل این که سوالات پرسشنامه فرضیه فوق الذکر، دارای پنج گزینه برای انتخاب بوده است، میانگین فرضی برای این فرضیه در این مرحله عدد “سه” قرار گرفته است . با توجه به تحلیل توصیفی داده ها در جدول (۴-۶) که میانگین امتیاز مجموع پاسخ های پاسخ دهندگان به سوالات مربوط به این فرضیه بالاتر از۳ (میانگین = ۳٫۹۸) بدست آمده از اینرو می توان ادعا کرد که ارزیابی عملکرد در کاهش هزینه ها تاثیر گذار می باشد.
۴-۲-۶-۳- تحلیل توصیفی فرضیه شماره ۳
فرضیه سوم تحقیق: ارزیابی عملکرد در تامین انتظارات مشتری تاثیر گذار می باشد.
به دلیل این که سوالات پرسشنامه فرضیه فوق الذکر، دارای پنج گزینه برای انتخاب بوده است، میانگین فرضی برای این فرضیه در این مرحله عدد “سه” قرار گرفته است . با توجه به تحلیل توصیفی داده ها در جدول (۴-۶) که میانگین امتیاز مجموع پاسخ های پاسخ دهندگان به سوالات مربوط به این فرضیه بالاتر از۳ (میانگین = ۴٫۱۹) بدست آمده ، از اینرو می توان ادعا کرد که ارزیابی عملکرد در تامین انتظارات مشتری تاثیر گذار می باشد.
۴-۲-۶-۴- تحلیل توصیفی فرضیه شماره ۴
فرضیه چهارم تحقیق: ارزیابی عملکرد در کاهش زمان رسیدن محصول یا خدمات به بازار تاثیر گذار می باشد.
به دلیل این که سوالات پرسشنامه فرضیه فوق الذکر، دارای پنج گزینه برای انتخاب بوده است، میانگین فرضی برای این فرضیه در این مرحله عدد “سه” قرار گرفته است . با توجه به تحلیل توصیفی داده ها در جدول (۴-۶) که میانگین امتیاز مجموع پاسخ های پاسخ دهندگان به سوالات مربوط به این فرضیه بالاتر از۳ (میانگین = ۴٫۰۱) بدست آمده ، از اینرو می توان ادعا کرد که ارزیابی عملکرد در کاهش زمان رسیدن محصول یا خدمات به بازار تاثیر گذار می باشد.
۴-۲-۶-۵- تحلیل توصیفی فرضیه شماره ۵
فرضیه پنجم تحقیق؛ ارزیابی عملکرد در خلاقیت ونوآوری تاثیر گذار می باشد.
به دلیل این که سوالات پرسشنامه فرضیه فوق الذکر، دارای پنج گزینه برای انتخاب بوده است، میانگین فرضی برای این فرضیه در این مرحله عدد “سه” قرار گرفته است . با توجه به تحلیل توصیفی داده ها در جدول (۴-۶) که میانگین امتیاز مجموع پاسخ های پاسخ دهندگان به سوالات مربوط به این فرضیه بالاتر از۳ (میانگین = ۴٫۱۵) بدست آمده، از اینرو می توان ادعا کردکه ارزیابی عملکرد در خلاقیت و نوآوری تاثیر گذار می باشد.
۴-۳- تجزیه وتحلیل استنباطی تحقیق
پس از تجزیه تحلیل توصیفی داده ها، به تحلیل استنباطی داده ها می پردازیم. در تجزیه تحلیل استنباطی، فرضیه های تحقیق مورد ارزیابی و آزمون قرار می گیرند.
۴-۳-۱- تحلیل عاملی تاییدی (ارزیابی بخش اندازه گیری مدل [۱۱۹]) براساس مدل معادلات ساختاری[۱۲۰]
در ارزیابی بخش اندازه گیری مدل به بررسی روابط میان متغیرهای نهفته (درونی و بیرونی ) و متغیرهای آشکار ( گویه های ) مدل پرداخته می شود . در اینجا هدف ، تعیین اعتبار یا روایی و اعتماد یا پایایی شاخصهای مورد استفاده است . برای بررسی روایی و اعتبار مدل ، به بررسی میزان و سطح معنی دار (T-value) مسیرهای بین هریک از متغیرهای نهفته با شاخصهای مربوط به آن پرداخته می شود . پس از اطمینان از روایی و پایایی هریک از ابعاد ، ضرایب تخمین استاندارد ، به منظور نشان دادن میزان تاثیر هر یک از شاخصها بر متغیر مربوطه و نیز جدول شاخصِ برازندگی جهت آشکار شدن این نکته که آیا داده ها کفایت لازم را با مدل دارند یا نه ، ارائه گردیده است .
۴-۳-۱-۱- تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول
برای بررسی پایایی و روایی متغیر برونزا ابتدا از تحلیل عاملی مرتبه اول استفاده شد .براساس نتایج تحلیل عاملی مرتبه اول که در نمودارهای(۴-۵) و(۴-۶)نشان داده می شود ، تمامی پارامترهای مدل معنی دار است . بدین معنی که همبستگی میان ابعاد متغیر ها معنی دار است و همبستگی بین سوالات و عاملها به سطح معنی دار رسیده است .